Hóeltakarítás: sosem lesz mindenki elégedett
A téli időszak egyik visszatérő slágertémája az utak takarítása, síkosság mentesítése. Nincs ez másként Gyömrőn sem, ahol a közösségi médiában osztják meg a témában a véleményüket a lakosok.
Gyömrőn 2017-ben vásároltak egy (a város számára) új multifunkciós járművet, mely télen a hóeltakarításban vállal szerepet. A modern hótoló jóval hatékonyabb több évtizedes elődjénél, ráadásul a városvezetés módosította a korábbi hóeltakarítási szabályzatot is, ezzel is javítva a az utak takarításán.
Mégsem arat osztatlan sikert a munka, legalábbis sok lakos erről panaszkodik a facebookon. Főként a mellékutcák állapotával nincsenek kibékülve a helyiek, sok helyen havas, jeges útszakaszok vannak. A bejegyzések szerint például a Rózsa utca, Szegfű utca, Mátyás Király utca is síkos, de állítólag nem jobb a helyzet a Maglódi vagy Toldi utcában sem.
A korábbi, több évtizedes autó már nem áll üzembe (Fotó: Mezey Attila FB oldala)
A csütörtökön adásba kerülő Önkormányzati félóra című műsorunk szerdai felvételén kérdeztük a témában Mezey Attila polgármestert, aki azt mondta: a realitásokat szem előtt tartva kell értékelni a helyzetet.
Irreális elvárásokat nem tudunk teljesíteni – mondta a városvezető. Mezey Attila szerint az új géppel jóval hatékonyabb a munkavégzés, de az a lakossági elvárás nem teljesíthető, hogy azonnal minden utca legyen megtakarítva. Hozzátette: saját tapasztalatai szerint a környező településekhez képest Gyömrőn a legjobb az utak takarítása.
Sok szempontot kell figyelembe venni. Elsőként a főutakat veszi kezelésbe a városüzemeltetés, majd jönnek a mellékutcák. Azt kell mondanom, hogy a városüzemeltetés munkatársai kiváló munkát végeznek – jelentette ki a polgármester.
Az új célgépen már számítógép vezérli az eszközöket (Fotó. Mezey Attila FB oldala)
Agócs Zoltán a Gyömrői Városüzemeltető Kft igazgatója a műsor felvételén úgy fogalmazott: ez az a terület, ahol nem, lehet megfeleli a lakossági igényeknek. A hókotró ütemterv szerint halad, a beépített GPS szerint minden utcába el is megy. Az idei szezonban eddig több mint 1500 kilométert tettek meg a kollégáim – ismertette a számokat az igazgató. Agócs Zoltán arról is beszélt, hogy menyi szóróanyagot használtak el. Január közepéig gyakorlatilag annyi szóróanyagot juttatunk az utakra, mint az előző évben a teljes téli időszakban. Ebből a szempontból viszont figyelembe kell vennünk a környezetterhelést is – mondta az ügyvezető.
Mezey Attila ennek kapcsán hozzátette: ha a város teljes úthálózatát leszórnák, az alkalmanként 30 tonna só kiszórását jelentené, ami jelentős környezetkárosító hatással bírna. Ennek pedig van egy másik vetülete is: egy ilyen szintű síkosságmentesítés évente több tízmilló forintos költséggel járna – jelentette ki a polgármester, aki arra is reagált, tervezik-e esetleg újabb célgép beszerzését. Egy autónk van, ezzel kell megoldani a feladatot, amit a kht teljesít is. Nem reális elvárás egy újabb hókotró beszerzése.
A témában hosszabb beszélgetést a csütörtökn adásba kerülö Önkormányzati félóra című műsorunkban láthatnak.